Bed & Breakfast “De Werkelijkheid”

In ons pand hebben we een knusse en warme ruimte ingericht voor gasten. Er is een huiskamer met keuken (waar u koffie en thee kunt zetten, maar zonder kookgelegenheid) en een slaapkamer met twee bedden (lengte: 220 cm!). U beschikt over een eigen ingang en een eigen toilet, huisdieren zijn niet toegestaan. Er is ook WiFi aanwezig (gratis).

De prijzen zijn als volgt (per persoon per nacht, inclusief toeristenbelasting): Klik op een foto om een vergroting te zien:

Deze locatie, gelegen in het centrum van Heeten, is ideaal als overnachtingsplek tijdens een vakantie in het mooie Salland. In en om het dorp ligt een geweldig netwerk van wandel- en fietspaden.

Binnen loopafstand (maximaal 500 meter) bevinden zich onder andere: Binnen fietsafstand (maximaal 15 kilometer) bevinden zich onder andere:

Wij zijn aangesloten bij de stichting Vrienden op de fiets (registratienummer: 21169197) en hanteren ook hun spelregels.

Wij zijn ook te vinden op de website van de VVV.

Voor informatie en/of reserveringen:

Karel de Vlieger
Verteller en rekenkundige

Dorpsstraat 22
8111 AD Heeten
Tel.: 06-25110811
Email: karel@voorbijeinstein.nl

Gastenboek

• Na een lange fietstocht vanuit het land van Maas en Waal (Wamel bij Tiel) geland in dit Overijssels dorpje. Ontvangen door vriendelijke mensen die ons een ruim logies aanboden. “Vrienden van de fiets” is voor ons echt wel een meevaller. Op 13 mei vertrokken vanuit het zuiden van Brussel werden we nu al 3 maal op rij verrast door het aangenaam en ongedwongen verblijf bij gastgezinnen. Het uiteindelijke doel van onze fietstocht wordt Skagen in het noorden van Jutland (Denemarken) waar Skagerrak en Kattegat mekaar ontmoeten. Vandaag (16/5) trekken we naar Emmen.
    Veel liefs, M. & C., Beersel
  • Na een prachtige wandeling van 28 km kwamen we gisteren aan. De wandeling begon bij het station in Holten en voerde door velden, heide, bossen. We zagen bijna niemand, de natuur is prachtig. Wij, dat zijn Margje en ik, kennen elkaar al sinds 1983. Dan is 28 km nog steeds te kort, om bij te kletsen. Gelukkig gaan we vandaag weer wandelen. Deze B&B is uitstekend. We werden zeer gastvrij ontvangen en alles is aanwezig. Heerlijk rustig en het bankje in de tuin ons favoriete stekje. Vandaag wandelen we naar Olst en dan weer met de trein naar Groningen en Ede-Wageningen.
    Bedankt, M. & O.
  • Desondanks de regen hadden we een hele prettige tijd met jullie gastvrijheid. We hadden lekker gegeten bij jullie en jullie waren heel gastvrij. Een aanrader voor vrienden op de fiets.
    Met dank J. en N. uit Brabant
  • We zijn hartelijk ontvangen door jullie, na een rondleiding door jullie mooie verblijf konden we uitrusten in heerlijke “Luie Stoelen”. Jammer dat de douche niet in het huisje is, maar we hebben heerlijk kunnen douchen, en dat is heel belangrijk. Na het ontbijt weer richting Hoogeveen. De bedden waren prima.
    Groet van E. en A. uit Hoogeveen
  • Zo de tas staat alweer gepakt en mijn laatste nacht in het mooie Salland in het dorpje Heeten is aangebroken. Ik neem node afscheid. Het verblijf hier is mij prima bevallen. Ik kwam hierheen i.v.m. de 4-daagse. Normaal loop ik altijd het maximale, dat zou in dit geval 4 × 40 km zijn geweest. Maar omdat ik ook een beetje vakantie wilde hebben, heb ik de 4 × 30 km gelopen. En last but not least, het verblijf hier op mijn bovenkamertje heeft zeker aan mijn vakantiegevoel bijgedragen. Niets hoefde, alles was prima voor elkaar. Ontbijt op tijd en volkomen vrijheid. Vrijheid die mij woordeloos werd geschonken door jullie beiden. Het was een genot om hier te zijn. Zo heb ik zeker het maximale uit deze 4-daagse kunnen halen. Morgen de laatste dag en dan ga ik direkt na de finish door naar Hoorn, waar het ook goed toeven is.
    Bedankt voor dit fantastische verblijf.
    Groet, L.
    PS.: Ik heb bewondering voor jullie beiden, dat ondanks zo’n rigoreuse verbouwing, alles wat nodig was pico bello voor elkaar was. Bedankt daarvoor!
  • Het bijzondere was wel de onderlinge uitwisseling van gedachten. Misschien een goed advies opgestoken. Dat is ook het voordeel van fietsen: je doet overal iets op en ondertussen pak je je omgeving mee, en die is hier ook weer anders bijzonder dan thuis.
    Marjolijn en Karel, onze dank.
    L.
  • Deze plek heeft een goede uitstraling. Marjolijn, ik wou dat ik onze zoon uit Spanje een tijdje bij jou kon laten komen om weer gezond, rustiger en blij te worden...
    PS: wat een lekkere geitenkaas!
    K.
  • Bedankt voor de gastvrijheid.
    G. en E. (Wageningen)
  • Koude Pinksterdagen, mijn zus en ik lopen de Sallandse zandloper vanaf Nijverdal. Prachtige route met als mooie, gastvrije tussenstop de B&B De Werkelijkheid.
    Dank voor de goede zorgen.
    N. uit Amsterdam, S. uit Groningen.
  • Dank voor jullie gastvrijheid. Erg goede B&B met een hele fijne bank in de tuin. Na een dag fietsen heb je daar behoefte aan.
    Niets tekort gekomen dus!
    J. & J. (Voorschoten)
  • Op weg naar zuid-Frankrijk hier de 1e overnachting. Gastvrij onthaal en “lekker” meegegeten.
    Leuke plek!
    P. (Haren Gn.)
  • Samen, de inwoners van Finland, maken rotspoppetjes van steen teneinde plaats, aanduiding of ontmoetingsplek aan te geven. Jullie wereldje met rotstuin nodigt uit tot zo’n ontmoetingsplek, maakt de wereld weer samen zoals de Samen.
    Dank voor het samenzijn.
    Z. en H., Enschede
  • Na een pittige fietstocht op onze tandem, kwamen we om half 7 aan. Tot onze verrassing stond een heerlijke lasagne klaar. Met ons vieren hebben we lekker en gezellig gegeten. De avond vulden we met het bekijken van onze route. Fijn dat we zelf koffie konden zetten in ons appartement. We hebben heerlijk geslapen. Kortom, dank Marjolijn en Karel voor jullie gastvrijheid. We fietsen verder noordwaarts.
    Hartelijke groet, H. en I., Den Haag.
    PS. Ook nog een heerlijk ontbijt en lunchpakket!
  • Dank jullie wel voor dit fijne en gastvrije verblijf. Ik heb lekker gegeten en heerlijk geslapen. Omdat Heeten precies op de route en in het midden ligt die ik vaker fiets, tot ziens. Tenminste als jullie nog niet afgereisd zijn naar andere oorden.
    Suc6 en met gr.
    T.
  • Onderweg van Zelhem naar Norg ligt Heeten op mijn route. Ik heb genoten van m’n fietstocht. Vooral omdat ik al 47 jaar in het buitenland woon. Heerlijk gegeten, heerlijk geslapen en heerlijk ontbeten!!
    Bedankt voor alles!
    A. (Zwitserland)
  • Gisteren hier aangekomen en hartelijk ontvangen. Wij hadden een mooi feest hier in de buurt en de fietsen stonden al klaar zodat we ook een drankje konden drinken. Heerlijk geslapen en verwend met een fantastisch ontbijt.
    Bedankt!
    Gr. K. & V.
  • Dank je wel voor de gezellige drie dagen, dat wij hier waren. We werden leuk door jullie ontvangen. Met koffie en ’s morgens ’n heerlijk ontbijt. En wij konden genieten op de fiets van Heeten.
    Heel veel groetjes van H. en L.
  • Nachdem wir unsere Reise morgens um 3 Uhr in Bonstetten (Schweiz) gestartet haben, sind wir sehr froh nun eine so tolle Unterkunft gefunden zu haben. Trotz lauter Musik vom “Ponyfest” schlafen wir sehr gut.
    Vielen Dank für die nette Gastfreundlichkeit und weiterhin viel Erfolg für den B+B.
    E. + H.
  • Na een lange wandeltocht vanuit Nijverdal, gistermiddag aangekomen in ons tijdelijke onderkomen. Wat een verrassing dat het zo ruim was, en van alles voorzien! Inclusief vriendelijke gastheer :) Lekker kunnen douchen, redelijk geslapen en zodadelijk nog een ontbijtje scoren ... kortom, prima voor elkaar in ‘Bed & Breakfast De Werkelijkheid’!
    Karel, bedankt voor de gastvrijheid! Een plekje om te onthouden :)
    Succes verder & groeten R. & Y.
  • Het Marskramerpad wandelend, met dit weekend het stuk tussen Notter en Diepenveen, is het hier een fijne tussenstop. Gastvrije ontvangst en heerlijk ontbijt.
    Dank je wel en succes met al je activiteiten, Karel!
    Groeten, H. en B.
  • Het is een mooie omgeving, ontbijt was lekker. En nog in de tuin gezeten met Karel. En lekker gelopen.
    Groeten van L.
  • Hoi Karel
    Bedankt voor de vriendelijke ontvangst. Na ±28 km wandelen waren we aan een douche en warme maaltijd toe. Het eten was lekker en je had voor veel verschillende toetjes gezorgd. We hebben lekker geslapen en gaan zo ontbijten en een lunchpakket in ontvangst nemen. Jammer dat je er misschien mee stopt.
    Groeten S. en A.
    ps nog bedankt voor het gebruik van de slippers